Σάββατο, 5 Νοεμβρίου 2016

Χωρίς πιλότους τα τουρκικά F16!



Του Δημήτρη Κυπριώτη

Από την έγκυρη έκδοση «AVIATION WEEK» του Σεπτεμβρίου 2016, η Τουρκική Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα διαθεσιμότητας πιλότων, καθώς ένας μεγάλος αριθμός κατώτερων αξιωματικών, μέχρι και του βαθμού Σμηναγού, αλλά και η ηγεσία της πολεμικής Αεροπορίας της, έχουν στην κυριολεξία αποδεκατιστεί, μετά το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου του 2016, αφού άλλοι αποτάχθηκαν και οι περισσότεροι οδηγήθηκαν στις φυλακές.

Σύμφωνα δε με τις υπάρχουσες πληροφορίες, ο αριθμός των Ιπταμένων που απομακρύνθηκα από την ενεργό υπηρεσία  γενικά,  προσεγγίζει τους 250, από τους οπoίους όμως οι περισσότεροι είναι χειριστές των F16.  

Από μία άλλη σκοπιά, αν και η κύρια δραστηριότητα της Τουρκικής Αεροπορίας επικεντρώνεται στις επιχειρήσεις κατά των Κούρδων και της Συρίας, στρατιωτικοί παρατηρητές σημειώνουν, ότι ο τομέας παρενόχλησης και επίδειξης δύναμης προς την πλευρά του Αιγαίου δεν έχει παραμεληθεί.

Για να καλυφθούν τα κενά των ιπταμένων, άρα και οι έξοδοι που επιχειρούν, οι διοικητές των Μοιρών προφανώς υπό την πίεση της στρατιωτικής και πολιτικής ηγεσίας, υποχρεώνουν τους πιλότους τους σε εξαντλητικές υπερωρίες.

Έτσι ενώ το μήνα Αύγουστο είχαμε μία σχετική θα λέγαμε πτητική «ψυχραιμία», τον Σεπτέμβριο οι Τούρκοι αεροπόροι επανήλθαν στις γνωστές συνταγές τους με υψηλούς ρυθμούς εξόδων. Το μήνα αυτόν σημειώθηκαν 141 παραβιάσεις-παραβάσεις, πολλές των οποίων ήταν με τα αεροσκάφη οπλισμένα, ενώ  έφθασαν  μέχρι του σημείου  να ξεπεράσουν κάθε όριο θράσους και να μην σεβαστούν ούτε την ημέρα της Εθνικής μας Εορτής την 28η Οκτωβρίου, όταν στη διάρκεια της στρατιωτικής παρέλασης, προχώρησαν σε παραβιάσεις του Εθνικού εναέριου χώρου μας.

Για όλους αυτούς  τους λόγους χρειάζεται επιτέλους να τους "τρίξουμε" τα δόντια μας και  να δείξουμε την αποφασιστικότητά μας ως κράτος. Για να γίνει όμως αυτό χρειαζόμαστε και την ανάλογη κυβέρνηση, κάτι που σήμερα δυστυχώς η Ελλάδα δεν διαθέτει.   

Δεν υπάρχουν σχόλια: